Illustrasjon av å klare meg mest mulig selv

Jeg må få den hjelpen jeg trenger
for å klare meg mest mulig selv.

Jeg kan trenge hjelp
på skolen eller jobben
og til å gjøre det jeg har lyst til på fri-tiden.

Jeg må få mulighet
til å handle
og lage min egen mat.

Jeg kan trenge hjelp
til å gjøre noe jeg synes er viktig
eller nyttig for andre.

Jeg må få mulighet
til å være med venner og familie,
hvis jeg ønsker det.

Jeg må også få mulighet
til å dra på ferie.

Innholdet er levert av Helsedirektoratet

Helsedirektoratet. Å klare meg mest mulig selv. [Internett]. Oslo: Helsedirektoratet; oppdatert fredag 5. april 2024 [hentet måndag 30. mars 2026]. Tilgjengelig fra: https://www.helsenorge.no/nn/lettlest/hverdagen/a-klare-meg-mest-mulig-selv/

Sist oppdatert 5. april 2024