Illustrasjon av sykehus

Noen ganger må jeg kanskje til sykehuset.
Jeg kan ha med meg en fra personalet.

Personalet må fortelle meg
hvorfor jeg skal på sykehuset.

Personale kan fortelle meg om
undersøkelser jeg kanskje må ta.

Hvis jeg er redd
må jeg få snakke om det,
på min måte.

Personalet kan være med meg,
så jeg kjenner meg trygg.

Jeg kan også ha med en av mine nærmeste.

Hva betyr ordet?

Personalet

De som er på jobb
for å hjelpe meg i det daglige. 

Mine nærmeste

Mennesker som kjenner meg godt
og som jeg kjenner godt.

Innholdet er levert og kvalitetssikret av Helsedirektoratet

Helsedirektoratet. Besøk på sykehuset. [Internett]. Oslo: Helsedirektoratet; oppdatert fredag 5. april 2024 [hentet torsdag 20. august 2026]. Tilgjengelig fra: https://www.helsenorge.no/lettlest/helse/besok-pa-sykehuset/

Sist oppdatert 5. april 2024