Lage sunn og god mat

Illustrasjon av mat

Det er lurt
å spise sunn og god mat.
Det er bra for kroppen min.
Personalet kan lære meg
hva som er sunn mat
og hva som er usunn mat.

Hjemme-laget mat er bra.

Jeg kan få hjelp til
hjemme-laget og sunn mat
som ser god ut
og smaker godt.

Det er gøy
å lage mat sammen.

Vi kan bruke lett-leste koke-bøker
med lett-leste oppskrifter
eller filmer.
Kanskje jeg kan gå på et mat-kurs?

Personalet skal hjelpe meg
med å lage riktig mat som er bra for helsen min.

Hvis legen sier at
jeg trenger spesiell mat
fordi jeg har en sykdom,
eller fordi jeg bør gå opp eller ned i vekt,
må jeg få hjelp med å lage riktig mat for meg.