Sex

Illustrasjon av sex

Sex er godt og deilig
alene eller
sammen med andre.

Jeg har rett på privat-liv
så jeg kan kose med kjæresten min
eller kose med min egen kropp.

Det er viktig å finne ut
hva jeg liker
og hva jeg ikke liker.

Jeg må øve på å si fra:
Nei, jeg vil ikke.
Nei, det liker jeg ikke.

Jeg kan snakke om
sex og følelser
med noen i personalet
som jeg stoler på.

Jeg må lære hva som er lov
og hva som ikke er lov.

Jeg må lære om
hvordan jeg kan ha sex
uten å lage barn.
Da trenger jeg prevensjon.

Jeg kan snakke med
legen min eller med helse-sykepleier
om sex og prevensjon.